söndag 14 oktober 2012

Vackraste Liljan bland stjärnorna

Igår mormor var det 3 månader sedan du begravdes, idag är det 4 månader sedan du lämnade oss fysiskt. Så smärtsamt att inte ha dig närvarande i min vardag. Längtar efter din röst och hela dig såklart. Jag brukar spela upp en filmsnutt som jag av misstag filmade istället för när jag skulle fotografera dig på sjukhuset och då pratar du med mig på fotot som istället blev film. Och vet du mormor, när vi städade ur ditt boende så tog jag med några av dina kläder som fortfarande luktade mormor då de inte var tvättade för det var några av dina finkläder. De kläderna var du så fin i och dem har jag hängt i min klädkammare nu och ibland tar jag fram dem och kör in näsan i dem och blundar och tänker på dig extra mycket. Älskar dig, pussa på de andra änglarna jag har där uppe hos er.

" Dagens pic"- Mormors begravning, fotot på kistan är taget ett halvår innan hon gick bort vid hennes fädernegård. Mormor var gammal i kropp men ung i huvudet, hon älskade åka ut och titta på saker och hon älskade att det hände något. Hon var nyfiken även om hon inte förstod sig på det moderna med internet och mobiltelefoni och sådana liknande saker. Lilja hette mormor i efternamn och Edit i förnamn. Den vackraste Liljan av dem alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar