fredag 12 oktober 2012

Finns man, då syns man

Ja, då var det fredag igen. Som jag sagt innan " veckan har bara måndagar och fredagar".
Blivit lite av en rutin nu att jag tar grannen och väninnans hund på morgon och lunchpromenad på mina lediga dagar.

Det är så skönt att ta dessa promenader och rogivande. Man träffar massor av hundar och deras hundägare och på något sätt så blir man väldigt "osvensk" i sitt beteende när man är ute med hund.
Man pratar med varandra som om man är gamla bekanta och detta bara för att man har en hund i koppel och man har möts sisådär 2 gånger på sina rundor. Man pratar om allt, väder, hund, familj, sjukdomar ja väldigt mycket och man pratar hundraser. Ja och då undrar man hur mycket vi kan om det själva, jag tex hade väldigt fel i vad grannens hund var för ras, men ingen av de andra hundägarna som är riktiga hundägare och inte bara låneägare som jag är, har protesterat när jag sagt att rasen på grannhundens korsning, det jag sagt var samma sak tydligen, jag sa att hunden var en korsning mellan tempelhund och nu ett riktigt konstigt ord lasapso? Ja det är så konstigt ord så jag kallar rasen för salsa sås. Tydligen är rasen "salsasås" och tempelhund samma ras men bara olika benämningar. Ja jag vet ju inte och tydligen inte "riktiga hundägare heller".

  Fenomenet roar mig där vi okända människor med hundar som förenar oss blir så förtroliga med varandra, men jag gillar ju också att träffa människor då man berikas av det. Det finns väldigt mycket positiva och energigivande människor runt omkring en, man måste bara se dem. Kan vara så ibland, att de där energitjuvarna ibland står ivägen för de här energigivarna eller att man själv inte lyfter blicken tillräckligt för att se att de finns. Tänk på att man lever en så kort tid på jorden men man är död så länge, så passa på och fyll livet med intryck och innehållsrika upplevelser, att göra det behöver inte varken vara dyrt eller besvärligt. Ibland är det, de lilla och enkla som förgyller vår tillvaro och att vi har det alldeles inpå oss, såsom våra medmänniskor, man behöver inte ens gå till en affär och köpa lycka för en stund som man gör ibland.

" Dagens pic"- Här sitter jag för ett år sedan och blickar ut över poolen i Valderama, Spanien. Maken spelar en tävling där och vi skall grilla och dricka gott vin till kvällsmat. Blickar in i husets patio på andra sidan poolen. Det är varmt och skönt. Tänk att vara så nära Sverige i oktober och kunna sitta ute på kvällen i ca 25 graders värme, ja den bilden värmer jag mig idag då vi har -3 grader och väldigt frostnupet här hemma idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar