måndag 15 oktober 2012

Mamma är du ledsen- varför gråter du?

Minnesdagarna hopar sig på rad som ett pärlhalsband. Idag skulle lilla mamma fyllt 62 år.
Tänker på sången " Mamma är du ledsen varför gråter du, vill du jag ska måla någonting åt dig. Färger har jag många....jag ska måla hela världen full av blommor. Tror det var Anita Hegeland som sjöng den. Vet att du tyckte mycket om den och jag med.

Tänker på hur det hade varit om du levt idag. Vad hade vi gjort? Hade vi varit hemma hos dig och ätit tårta? Kanske mat? Jag är säker på att du skulle förnekat att du fyllde 62 år och hävdat att du var en syster till oss. Du sa alltid att när vi barn blev stora så skulle vi gå ut och dansa tillsammans, så blev det ju tyvärr inte riktigt. Vad hade du sagt om oss dina barn? Vad hade sagt om dina barnbarn? Jag tror nog du kikar ner på oss där uppe, du och mormor. Jag tror nog att ni är ganska nöjda och stolta över oss alla överlag även om vi stundom allihopa har våra moments, men vilka har inte det?

" Dagens pic"- en fin buske bara, som jag gillade i Abu Dhabi, kan inget om växter men liknar någon form av benved fast med några rosa blommor i. Blommorna är till dig mamma. Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar