tisdag 16 oktober 2012

Det blir en kväll i soffan

Skön kväll igår. Hela familjen samlad i tv sofforna. Mor och far, son och dotter och vår katt KF. Vi spelade Quizkampen med varandra och tittade på bandade program av Rocky Road.  Fantastiskt att få ha alla hemma samtidigt. I morgon ledig onsdag, så ikväll till makens goda  kryddiga arrabbiatapasta unnar jag mig lite gott vin. Lyx,lyx,lyx.

Maken har även kört igång stora bakhysterin, ikväll ska han göra bondkakor säger han. Inte för att jag vet vad det är men säkert gott att äta. Sedan ska han göra bullar och matbröd. Mums, ja han gör väl inte allt idag men under veckan. Tur han har en kitchen aid som hjälper han. Medan han bakar tar jag mitt vinglas med till soffan och lägger mig och hoppas att det går någon rolig komedi på tv:n

"Dagens pic"- avslappande vy över en tom hotell pool i mellanöstern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar