tisdag 30 oktober 2012

Katten och råttan!

Ännu en kall dag till ända! Idag var det så kallt men framför allt halt. Gillar inte denna årstid alls, vill bara snabbspola fram till vår och sommaren. En riktig sommar då. Inte en som den som vi hade i år. En kollegas sköterska cyklade idag omkull på väg till arbetet i halkan. Hon fick åka vägen över akuten för en check up, stackaren men som tur var gick det bra för henne trots en ordentlig svullnad i huvudet. Jag måste bli bättre på att använda cykel hjälm.

Efter arbetet så var det lite mindre halt att cykla hemåt, där plockades jag upp av maken och så körde vi och lämnade sonen på hans träning. Medan sonen tränade så åkte vi på husvisning med en mycket god vän och svärföräldrarna mina var med på visningen. Vi var bara lite dåliga rådgivare till vännens eventuella husköp medan min svärfar var experten som skulle se om huset var ok. Huset var väldig mysigt och fint med en SPA avdelning i källaren och dörr ut mot ett trädäck i flera nivåer med ett nedsänkt jacuzzi bad med 37 grader i temperatur året om. Utsikten ifrån andra våningen var vidunderlig över staden och berget vi ligger mot. Vår vän vill ha huset  iallafall, men måste sälja det huset han bor i nu. Lyckligtvis har han en köpare på sitt nuvarande hus bara denne spekulant får sitt hus sålt på annan ort. Ja, lite som katten på råttan och råttan på repet eller vad är det man säger?

Sedan åkte vi till kvarterskrogen och åt varsin pizza och för min del ett glas Rioja till den.
"Dagens pic"- Spanien någonstans, en torr äng med ett hus i bakgrunden. Vill bara ha lite värme nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar